V polovici mája som sa zúčastnila výbornej konferencie ENGAGE 2018 na tému "The Power of Conversations" .
Samotná konferencia ako už z názvu vyplýva bola venovaná komunikácii na sociálnych sieťach. A že bolo o čom hovoriť...
Vynikajúci speakri - Mia Vallo – National Geographic, Ashley Codianni – CNN, Julius Dein – kúzelník, Jan Rezab – Socialbakers, Sarah Boyd – Simply a mnohí ďalší boli zárukou kvalitných informácií overených praxou.
Nosnou myšlienkou marketingu súčasnosti je 22 rokov starý výrok Billa Gatesa – "Content is King"
Pokiaľ budujete kvalitný obsah, mal by sa teoreticky šíriť sám, a získavať Vám priaznivcov, prípadne rovno zákazníkov. Ak však nechcete čakať, viete mu pomôcť.
Trendy v súčasnom marketingu sú:
OBSAH
Dôraz sa v dnešných dňoch kladie hlavne na hodnotný obsah. Dajte si teda tú námahu, aby ste svoje odborné vedomosti, dôležité novinky, a celkovú filozofiu zdieľali so svojimi fanúšikmi. Samotný obsah má návštevníka obohatiť, niečo naučiť, prípadne zanechať v ňom pozitívnu emóciu.
Nezabúdajte na vopred stanovenú stratégiu a pravidelnosť komunikácie – jeden kvalitný článok, alebo dobrá rada sú fajn, ale v dnešnom pretlaku informácií môžu rýchlo zapadnúť do zabudnutia. Ešte pred spustením akejkoľvek kampane si ujasnite toto:
Čo všetko môže robiť Váš obsah zaujímavým? Napríklad:
Pokiaľ podchytíte všetky spomenuté prvky, komunikácia bude jednoduchšia a hlavne účinnejšia. Čo všetko ešte môže ovplyvniť úspech Vášho postu? Skúste sa inšpirovať:
INFLUENCERI
Ďalším trendom v komunikácii na sociálnych sieťach je využitie vplyvu influencerov. Využiť viete tieto typy influencerov:
Všetko závisí od Vašich cieľov a rozpočtu. Pri macro influenceroch máte garantovaný vysoký dosah, avšak otázna je cena spolupráce.
Micro influenceri majú samozrejme menší dosah než macro influenceri, avšak sú pružnejší. Sú lacnejší, autentickejší a veľmi často dokážu osloviť segment zákazníkov, nad ktorým by ste ani neuvažovali.
Pri spolupráci s influencermi však vstupujete do rizika – nemáte 100% kontrolu nad výsledkom. Príkladom môže byť Dan Markham (What´s Inside). Dan dostal jednoduchú objednávku od spoločnosti Mercedes Benz, aby spropagoval ich nový Mercedes triedy S. Odporúčam pozerať po 4. minúte. Hm, aj tak sa dá :-)
https://www.youtube.com/watch?v=5XDuvbyIfWs
Ďalším typom, kto môže šíriť dosah Vašich kampaní sú Vaši zamestnanci, fanúšikovia, prípadne záujmové skupiny. Predávate oblečenie? Fajn – požičajte pár kúskov svojim známym, nech sa nafotia a postujú s dohodnutým hastagom vo svojom konte.
Máte vo firme auto? Tak prečo ho nepožičať zamestnancom, nech si urobia pekný víkend s fotodokumentáciou :-)
Pokiaľ sa práve rozhodujete aký influencer bude vhodným reprezentantom Vašej značky, poriadne si ho overte. Pozrite sa, kto tvorí jeho fanúšikovskú základňu – nie sú to fake profily? Reagujú jeho fanúšikovia na posty? Žiadajte si čísla – dôležitý je dosah a nie počet followerov. Ako často a čo komunikuje na sieťach? Dokážete udržať dlhodobú spoluprácu?
Nezabudnite ani na podchytenie zmluvnej strany spolupráce:
VIDEOREKLAMA
O trende videoreklám sa hovorí dosť. Vedeli ste však, že viac než 80% zákazníkov, ktorí si v poslednej dobe kúpili auto, videlo predtým reklamu na toto auto na sociálnych sieťach? 60% z nich na reklamu kliklo, aby sa dozvedelo viac.
Cieľom videoreklamy je v mnohých prípadoch vyvolať emócie a ovplyvniť naše rozhodnutia. Pozitívna emócia z dobre vymysleného príbehu Vám pomôže budovať značku a predávať Vaše produkty. Pripravte sa však na to, že pri videoreklamách dochádza ku konverzii neskôr a väčšinou offline, takže je ťažšie zmerať ich účinnosť.
ZÁVER:
Akokoľvek veľké sú Vaše plány, nezabúdajte na kvalitnú prípravu. Definovanie zákazníckeho segmentu, stanovenie presnej stratégie, formy reklamy, kanálov a rozpočtu sú prvotným a najdôležitejším krokom.
ZÁVER Č.2:
Nemôžem nespomenúť - Vďaka týmto úžasným ľuďom sa podarilo vypracovať projekt, ktorý bol ocenený našim mentorom - Matic Babnik z BMW Group ako najlepší projekt v skupine. Ďakujem.
Chcete získať viac zákazníkov?
Kontaktuje ma