V tomto článku sa dozviete:
Dĺžky článku sa neobávajte, samotné nastavenia trvajú kratšie, než dočítanie týchto odporúčaní :-)
Čo je to Mailchimp?
Online platforma prioritne určená na hromadné odosielanie reklamných emailov. Je určená tak pre profesionálov, ako aj "amatérskych užívateľov". Vďaka spojeniu Maichimpu s platformou pre zasielanie automatizovaných emailov – Mandrill, rozšíril Mailchimp svoje možnosti a umožňuje odosielať nielen bežné reklamné emaily, ale aj širokú paletu automatických emailov.
V súčasnosti poskytuje ďalšie služby pre cielený online marketing – tvorbu reklám, landing pages a v BETA verzii aj odosielanie pohľadníc.
Výhodou Mailchimpu je možnosť prepojenia s Vašim webom, eshopom, kontom na Google Analytics, ale aj kontom na Facebooku alebo Twitteri. Množstvo služieb, za ktoré si u iných providerov platíte, sú tu zahrnuté v mesačnom poplatku. Mailchimp nie je ani najlepší, ani najlacnejší, ale jeho používanie je jednoduché a prehľadné.
1. Prečo prepájať Mailchimp s Google Analytics? A ako?
Koľko Vám trvá, kým vymyslíte vhodnú tému kampane, texty, grafiku, prelinkovanie, zaplatíte kredit za odoslanie a potom sa uspokojíte s počtom otvorených emailov a počtom preklikov? Čo Vám tieto čísla povedia? Čo robili zákazníci na Vašom webe po prekliku? Koľko Vám daný newsletter zarobil?
Pevne verím, že chcete ísť do hĺbky a vyhodnocujete, ktorý komunikačný kanál je pre Vás ten naj. Takže, poďme na vec:
Nutnou podmienkou je mať založené konto na oboch nástrojoch (Google Analytics aj Mailchimp), mať prepojený web s Analyticsom a mať administrátorský prístup na obe kontá.
Najprv Mailchimp – prihláste sa do Mailchimpu a prekliknite sa vpravo hore do základného Menu a následne do sekcie Account.
Zvoľte si záložku Integrations, a vyberte Google Analytics, Contacts and Docs.
Autorizujte prepojenie. Mailchimp Vám ponúkne Gmail formulár na prihlásenie sa do Analytics účtu – vyberte email, s ktorým sa prihlasujete do Google Analytics. Povoľte Mailchimpu čo žiada a hotovo :-)
Druhý krok je ťažší, avšak nie nemožný. Pokiaľ máte eshop, ktorý dokáže presne monitorovať objednávky cez Google Analytics, bude potrebné nastaviť si "Sledovanie elektronického obchodu" v konte Google Analytics.
Pokiaľ ho už máte, tento krok už neriešite. Ak nemáte nastavené sledovanie, postupujte nasledovne:
Prihláste sa do účtu Google Analytics. Prejdite na ľavý stĺpec, položka Správca. Prejdite do stĺpca Zobrazenie a položku Nastavenie elektronického obchodu.
Povoľte sledovanie elektronického obchodu a kontaktujte Vášho programátora. Ten následne upraví kód Vášho webu podľa Google Analytics príručky.
Pokiaľ prebehne všetko podľa plánu, od tohto momentu budete vidieť Vaše objednávky aj cez Google Analytics, a čo je lepšie, budete ich vedieť aké Vaše aktivity pomohli k ich dokončeniu (PPC reklama, Sociálne siete, Email Marketing, alebo organická návštevnosť).
V každom prípade, výsledky Vašej emailovej kampane si budete vedieť pozrieť v Google Analytics, v ľavom menu,v sekcii Akvizícia - Kampane.
A pokiaľ sa podarí prepojiť eshop s Analyticsom, na rovnakej karte, ale v sekcii E-commerce si budete vedieť pozrieť sumu objednávok získaných z newslettra.
2. Prečo prepájať Mailchimp s Vašim webom? Ako?
Odkiaľ máte kontakty na zákazníkov? Prečo ich získavať len cez objednávky a nepracovať s nimi ďalej? Prečo pracne zisťovať, či nemáte medzi kontaktami duplikáty? Prečo platiť za automatické emaily keď ich vie Mailchimp zasielať už aj vo free verzii?
To všetko môže za Vás robiť Mailchimp. Prihláste sa do hlavného menu, a prejdite na sekciu Connected Sites. Následne si vyberte platformu, v ktorej máte robený web.
Pokiaľ máte web na mieru, hľadajte Custom website. V mojom návode sa povenujem práve webu na mieru. Vyplňte URL adresu Vášho webu, zvoľte si list do ktorého budú "padať" kontakty z webu (list sa bude dať aj dodatočne zmeniť ak by ste niečo pototo :-) ) a vyžiadajte si kód.
Ten následne zašlite Vášmu programátorovi, ktorý ho vloží na Váš web. Hotovo.
Toto všetko ste absolvovali preto, lebo Mailchimp umožňuje vytvárať rôzne pop-up okná na získavanie nových kontaktov, vie zasielať automatizované emaily zákazníkom (poďakovania, blahoželania, pripomienky na tovar zabudnutý v košíku) ale aj vytvárať retargetingové reklamy. Detaily vysvetlím v ďalšom článku :-)
3. Prečo prepájať Mailchimp s Facebookom? Ako?
Ako na to?
Prihláste sa do Mailchimpu, v pravom menu si vyberte Account, ďalej Integrations, a následne ikonku pre prepojenie s Facebookom.
Mailchimp si bude pýtať povolenie na prístup – dajte mu ho.
Pokiaľ pod svojim prihlásením spravujete viacero účtov, vyberte si ten správny. Zadefinujte zoznam, do ktorého sa budú zbierať kontakty získané z FB, ako aj odsúhlaste Prihlasovací formulár. Ten si upravte podľa svojich požiadaviek. Výhodou je, že Mailchimp sám pridá formulár do Vášho FB firemného konta. Uvidíte ho na FB v ľavom menu. Hotovo :-D
Na začiatok stačí. Ďalším vychytávkam Mailchimpu sa povenujem vnajbližšom článku. Sledujte môj web a FB profil, a už onedlho sa dozviete viac.
Chcete získať viac zákazníkov?
Kontaktuje ma